Kossor finns det gott om på bondgårdar

Kom på att jag lärde mig något nytt igår vid mitt besök på bondgården! Visste ni att mjölkkor och köttkor inte har samma färg? Ne det gjorde inte jag heller men nu vet jag det! Mjölkkorna är dom där svartvita som man ser i bregott reklamen och dom är tydligen för söta för att slakta? Medan dom vita äckelkorna är dom som slaktas och sen blir till mumsigt kött. Dom bruna och helsvarta vet jag inte riktigt vad dom används till men dom har säkert också någon viktig uppgift. Har för mig att någon nämnde att dom svarta var till för dressyr. Ni vet när man springer runt med en häst i en liten fyrkant och får den att hoppa på ett ben och sånt. Ko dressyr kanske vore nåt att börja med, eller så har vi turtledressyr? Är nog en bra gren för våran 5-kamp! Den som kan tala om vad dom bruna används till vinner en cdskiva, turtlehits volume 5, signerad av alla i turtlecrew.

/Raph

Kommentarer
Postat av: Lollo

den här bloggen SUGER!! SUG SUG SUG SUUUUUUG!!!!!!

2008-11-20 @ 22:20:37
URL: http://hejidiot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0