Fetma

Får ursäkta den dåliga uppdateringen och dom något ostädade inläggen i helgen. Tänker först och främst på mitt som skrevs då jag inte var alltför stabil.

Helgen då. I fredags var det 18års firande av en klasskompis som stod på schemat. Mötte upp ett par tomtar från klassen i spånga och sen bar det iväg till staden. Käkade på nåt ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter. Nånting på BBBBBB iaf. Maten var helt ok, servicen sög, sällskapet var färskt men ölen var riktigt god. Den nyligen fyllda 18åringen fick i sig ett par stycken och jag var inte sämre jag. Värre va det för dem andra... INGEN ordning alls. Efter middagen var det planerat att vi skulle åka och spela biljard vilket jag blev alltmer tveksam till ju mer klockan blev. Ska man färska sådär då ska man ligga hemma och sova. Jag tog istället med mig 18åringen på en fest i hässelby som jag tror har blivit nämnd i tidigare inlägg. Efter ett snabbt pitstopp i alvik då blåsorna var tvugna att tömmas kom vi tillslut dit där resten av turtlecrew befann sig, utom miche då som var på annat håll och tofflade efter 93or, även idioten infann sig på festen som kan vara den enda i hennes korta liv hon kommer ihåg? Hälsar på lite folk utanför och glider sedan in i hallen men vadFAN är det jag ser då? BMI:n på denna fest var utan att överdriva through the roof! Den var alltså hög, riktigt hög. Springer fort fort in i köket där jag ser en spritflaska, tänker direkt att om jag ska klara av den här festen då behöver den där drickas upp och det är nu. Rycker åt mig 2st glas och häller upp till mig och 18åringen. 5min senare är flaskan slut och vi är väldigt nöjda men illamående. Jag kvicknar till ganska snabbt medan 18åringen känner sig redo för att möta den skyhöga BMI:n och springer in i vardagsrummet och börjar sno slattar. Efter att ha snackat med några randoms ett tag rullar ingen mindre än discobrottarkungen in i köket. Leendet på mitt turtleface blir enormt och direkt tar han en nacksving på mig. Den här killen är alltså stor, riktigt stor och en väldigt erfaren discobrottare. Jag ser det som en bra värdemätare då jag legat i träning nu väldigt hårt. Lyckas iaf ta mig ur nacksvingen och vi ramlar in i vardagsrummet, efter en lång match med både tagande och givande lyckas jag få till ett kast som är top of the line och då ligger han där på rygg med mig över. Nu kommer någon tomte som tycker att fester är roligare när alla sitter i soffan och börjar skrika på oss. Vi lydde med rädsla av att människan skulle sätta sig på oss och tacka gud för att det inte hände. Jag anser att jag vann matchen på poäng där mitt kast var det som avgjorde, discobrottarn tyckte annat så det blev till att avgöra det hela med armbrytning. Nu ska vi dock vara väldigt noga med att säga att den här killen är dubbelt så stor som mig och alltså borde utklassa mig i armbrytningen. Med stort mod och kämparglöd lyckas jag ändå bryta ner honom en gång och det slutar med att det blir oavgjort. Med tanke på viktskillnaden tycker däremot jag att jag gick som segrare ur den matchen också. Inte oväntat, man är ju trots allt en turtle. Numera kanske till och med en fantomturtle?

Roligare än så blev det inte med kläderna på och när vi sen skulle gå hem visade det sig att 18åringen hade fått i sig bra många slattar. Stackaren kunde ju knappt ligga ner och då är man bra jävla full. Vi slet åt oss ett par skor och sedan var det bara att börja bära. Fick hjälp av leo dom första hundra metrarna men sen försvann dom på villovägar, visade sig att dom trodde det var en genväg som istället tog någon timme mer än vad det gjorde den rätta vägen, jag fick därefter släpa färskingen ensam vilket INTE var det enklaste. Fantom som man numer är gick det ändå och mötte tillslut upp Big D och idioten ett par hundra meter från hemmet. Väl hemma slänger jag in 18åringen i hallen, resten går och lägger sig. Mobilen ringer och i andra ändan är det någon pajjas som behöver en sovplats. Snäll som man är möter man upp pajjasen och äntligen fick man sova.



Tänker avrunda det här inlägget nu för ni har förmodligen tröttnat på att läsa. Mer om helgen kanske kommer om ni har tur. Annars får ni hoppas på resten av turtlecrew. Vore ju trevligt med en uppdatering från Miche, fick du omkull någon 93a eller gick du hem ensam som vanligt?

/Fantomen Raphael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0