Race och moonwalk

Yes, dags för mig att skriva mitt första inlägg då. Frågan är dock vad ni helst vill höra om.. Ska jag skriva lite om mig själv, eller ska jag berätta om våran nya soffa? Chansar på det sistnämna!

På sista tiden har det blivit lite trist nere i kloakerna. Vi har försökt hitta på lite olika saker men utan success. Det har alltid slutat med att vi kryper in i våra gröna turtleskal och pillar på oss själva resten av dagen. Så i lördags när jag vaknade kände jag att det var dags för förändring! Jag gick upp och försökte få liv i resten av de gröna, vilket inte var det lättaste. Miche och Leo var rätt snabbt ute ur skalen men inte Donatello som hade krökat hårt kvällen innan. Efter otaliga försök med fyrverkerier och släggor lyckades vi ändå inte få liv i den stackars kraken. Eftersom vi aldrig lämnar någon efter oss så hade vi inget annat val än att lyfta upp BIG D i vår älskade kundvagn, som Leo förövrigt har rekordet med runt vår kloakbana, och sedan bar det iväg!

Efter ett par timmars konkande på den satans kundvagnen över stock och sten var vi äntligen framme vid the place med stort P, IKEA! Efter ytterligare ett par försök att väcka Donatello körde vi ner honom i bollhavet istället, som alla vet så finns det ingen som gillar bollar så som Donatello. Vi glider in på Ikea ninjastyle och Miche lyckas riva halva entrén när han ska köra sin moonwalk. Vi hånar personalen och kryper sedan vidare. Leo får syn på en bänk med hjul och genast ropar han: "RACE!". Jag som var på tårna den här dagen är snabbt upp på bänken och Leo börjar putta. Efter några varv bland sängar och kök dyker en flinande Michelangelo upp bakom en spis och vips så flyger jag framlänges. Vart landar jag om inte i den skönaste soffan våra turtlerumpor någonsin har satt sig i? Jag somnar på direkten så Miche och Leo har inget annat val än att konka hem soffan, tillsammans med en fortfarande lika tungt sovande Donatello.

Peace - Raphael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0